2014年9月1日 星期一

上岸最低要求?

上車咁老土? 不如上岸啦... (各位留言, 係我寫落去0既動力!)

上星期保險AGENT 約食飯, 改左個醫療PLAN, AGENT 乃一位前輩, 非常了解客人要求, 說話中庸到POINT.

去左飲茶, 等位期間佢話有野請教我, 問我點樣先可以退休!? 咪玩啦....一個五十幾歲問我三十幾(我係爭少少八十後). 好明顯係客套說話啦.

傾完個PLAN, 佢問我點做到, 我講左一句...

"其實我好慳...."

佢明哂啦, 其實生活可以好平淡, 慳慳地係香港洗費未算好高, 租金高咩? 唔好意思, 我呢D 咁低LEVEL 0既小生意人都唔覺高, 個D 細價樓租金其實不值一提. 會否是呢班收租新仔本身人工太低? 平時番工又HEA 做, 落得如斯下場?

言談間, AGENT 先生講出佢廿年前未做保險係做生意.

當時, 佢持有多個物業, 五個的士牌, 黃金唔知幾多(一百幾十兩咁上下)...

可惜炒股, 同埋99 年太多租客退租以致資金鍊斷裂....慢慢出售資產生存, 同埋對家人一向豪爽開, 工人照請車照年年換.

到今時今日, 佢話佢資產同當日一樣打個和. 我無深究了, 係我面前, 佢係巨人一個...

佢話, 到佢呢個年紀, 仔又大哂, 唔駛理佢地, D 錢洗哂佢就最好, 公司又有幫佢儲

咪住, 其實佢已經上左岸!!!

下面係蘋果一文, 難得我有共鳴. 四十歲前上岸, 對我來說, 也不是夢, 上岸後, 父母照養, 仔女照舊, 租屋一樣, 仲有錢儲! 唔係一般人, 以為個被動現金流大過收入就可以叫做唔做....除非佢地唔結婚, 唔生仔, 又無屋企人啦...

http://hk.apple.nextmedia.com/financeestate/art/20140901/18851601

樓價高企,好多人擔心唔知幾時先可以上車;競爭激烈,也有人擔心唔知幾時先可以上位。但我覺得,上車之後又要供樓,上位之後又要繼續搏殺,所以上乜都係假,做人最緊要早日上岸。
誠然,十個有九個像我這樣膚淺的「後生仔」,人生目標不外乎四個大字──賺夠上岸。賺夠的定義人人不同,但上岸應該容易理解好多。以後不用再看老闆和客人面色,鍾意食就食,玩就玩,瞓就瞓,總之就是生活零壓力享樂大過天,這就是上岸。

40歲前圓夢 難度極高
要在30歲前上岸,可能性近乎零,除非你是運動員、藝人、科網天才,或者中咗六合彩(仲要係超級金多寶嗰隻)。40歲前上岸,相對來說是個較為現實的目標,但難度也非常之高。我好想快啲上岸,唔係因為我想食飽就瞓然後瞓飽就玩,而係有啲嘢,我希望可以趁自己仲算後生嘅時候可以實現出嚟。至於想實現啲乜,無謂講,因為自己都覺得有啲白癡。But well,當你真係咁叻仔咁快上到岸嘅時候,又有邊個敢話你白癡?以下有個故事,我「奉命」寫出來跟大家分享。
星期四的下午,我同好朋友Benson食lunch。平均兩個禮拜同佢食一次晏,有時候食好嘢,有時候求其食,今次我哋食江仔記。香港有兩間江仔記,中環嗰間喺大班樓隔籬,由公司行過去熱到命都冇,但嘴刁的Benson哥話要食,唯有捨命陪君子。我同Benson食lunch,次次都冇乜嘢講,但我覺得咁樣反而更自在,最好的朋友何需刻意找話題?他看餐牌的時候,我就拿起BlackBerry覆電郵,到他看BlackBerry的時候,我就舉手叫嘢食,默契。
終於大家都放下BlackBerry,Benson伸個懶腰問:「今次『情陷』有乜嘢寫?」寫連卡佛有個靚女sales賣Shiseido,好正。「有幾正?」然後我呷一口凍檸茶,把故事的扼要說出來。他聽完後大笑兩聲說:「Ok喎,夠賤。」華仁仔,I mean正常嘅華仁仔,都鍾意睇、聽、講、寫賤嘢。Well,其實唔係正常嘅華仁仔,正常嘅男仔都鍾意。

「不過我有個更加好嘅題材畀你發揮喎。」Benson說,語氣不尋常。Which is?「寫我。」吓?你有乜嘢好寫?「我要辭職。」咁大件事?唔聽你講話interview嘅?去邊間firm?「冇去邊間firm,辭職即係唔做嘢。」兩碗雲吞麵來到,Benson落兩滴辣椒油,馬上啟動,吃得津津有味,唔似有絕症。
嚴格嚟講,Benson自細嘅志願唔係做律師,而係做「大班」。當所有同學還是「死𡃁仔」,連「大班」兩個字係點解都唔知嘅時候,Benson竟然已經有個做大班嘅念頭,我覺得佢真係幾型。「雖然我屋企住喺深水埗,但係你千祈唔好睇小我。」Benson說。那時候,我們大概中三,而我從來都冇睇小過佢住深水埗。
「你知唔知深水埗專出大班?」嗰陣時我唔知,但日日聽佢咁講,我宜家直情背得出深水埗出過邊幾個大班。和黃(013)大班霍建寧、滙豐前大班鄭海泉,還有大班中的大班鄭經瀚,根據Benson的說法,原來「全部都喺深水埗福榮街碌地沙碌大」。雖然我唔知乜嘢叫做「碌地沙」,但我思路好清晰。幾位大班都來自深水埗,並唔等於來自深水埗就會做到大班。所以,跟幾位大班一樣,Benson靠的是後天努力。

要做大班,Benson知道佢唔可以讀係人都揀嘅BBA,於是佢決心要攞個律師牌。「疑點利益歸於被告,八個大字,最勁嘅律師,唔係要搵疑點,而係當疑點根本唔存在嘅時候,你點樣去製造疑點,令你個client無罪釋放。」大學一年級的暑假,Benson跟我們幾個朋友手舞足蹈地分享上堂學過的金句。好彩佢最後做咗事務律師,如果佢揀做大狀,我覺得香港會幾大鑊。
幾位朋友當中,Benson的起薪點可以用「驚人」來形容,上位速度之快更令好多同級同學連車尾燈都見唔到。畢業後第四年,佢喺公司已經有自己間房。做事務律師,有自己間房唔係乜嘢大不了嘅事,好多「霉」到爆嘅律師樓都會畀到間房仔你坐,但 Benson間房係大到可以放多張乒乓波枱,而且公司位置是中環中的中環。
錢多,但Benson絕對慳儉,最大的開支也只是喝酒,應該說是請女人喝酒。曾經有位非常仰慕Benson的華仁師弟說:「傳聞話,就算你記得晒唐詩三百首,你都唔會記到Benson哥『交』過嘅女性朋友名。」呢位師弟講得一啲都冇錯,Benson嘅女性朋友分分鐘比我還要多。雖然Benson其貌不揚,but who would give a damn?自從中學畢業後,女仔係已經唔會在乎你個頭gel得靚唔靚,而只會在乎你開支酒夠唔夠靚。Benson嘅名言係:「男人有水,女人自然有水。」

鏡頭一轉,我們回到江仔記。無啦啦辭職?你黐咗邊條筋呀?「你就黐筋,我而家不知幾開心。」咁你之後有乜嘢搞呀?Benson望着我笑一笑說:「做我想做咗好耐嘅嘢。」What?真係走去開甜品舖呀?「乜嘢甜品舖呀,你講嘢高檔少少得唔得?係開cake shop。」喺邊度開呀?「未咁快,開cake shop係second step,我要上個甜品course先。」上一個月乜都上完啦。「你就想,起碼上半年呀。」
好友棄厚祿 去學整甜品
半年上個甜品course?你冇病呀?喺邊度上呀?「美國。」Benson說完,吃掉碗裏最後一顆雲吞。上半年要幾錢學費?「又唔係要你畀,咁八卦做乜呀?」Benson吞吞吐吐說,面有難色,表情話畀我聽,佢唔想講係因為佢覺得我會笑佢白癡。兩萬?我問。「唔講呀。」咁你叫我寫你辭職嘛,呢啲關鍵數字你唔係唔講呀?Benson再叫一碗肉丸麵,然後帶點尷尬說:「差唔多兩萬啦,美金。」美金呢兩個字,佢講得好細、好細、好細聲。
點解咁決斷要做呢件事呢?身為朋友,我想他三思。「記唔記得我間dream house?」記得,Island Grove。「上個月,我揸車經過Island Grove,然後我望一望嗰幾間屋,突然間,我覺得就算住到入去都未必會開心。既然住到入去都未必開心,咁我做得咁辛苦為乜?之後我自己諗咗好耐,我決定要做啲令自己真係開心嘅嘢。錢搵唔晒,但係時間唔等人。」我呆晒,呆得徹徹底底。對於凡人如我葉朗程,我覺得Benson直情係「short」咗。但是對佛家來說,可能這就是頓悟。
像我這樣的金錢奴隸,幾時上岸,真係唔到自己話事。但願有一天,你我都能忽然頓悟。去到那個境界,我們就會知道,上岸,原來純粹隨心。

2 則留言:

  1. 被動現金流大過每月平均支出(包父母家用, 子女洗費, 住屋支出 ...) 先叫財務自由 同收入冇直接關係

    回覆刪除
    回覆
    1. 無錯丫, 但係好多人以為被動大過收入就叫做唔駛撈...

      刪除

各位每個留言,係我繼續9UP動力,必覆。

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...